Veel gestelde vragen

Voor performers en publiek

  • Bellydance Sparkles Open Stage loopt van 13u tot 17u30 en heeft 4 optreedblokken, je kan bij je inschrijving doorgeven in welk blok je zou willen dansen (en/of je nog in andere groeps/dansen mee doet). Het artiestenprogramma bezorgen we enkele weken voor het evenement. We proberen met ieders wensen rekening te houden in de mate van het mogelijke. Daarnaast voorzien wij telkens homemade cake, taart en lekkere soep aan democratische prijzen. En natuurlijk staat mijn wederhelft Dennis samen met al onze andere vrijwilligers klaar achter de toog om jullie en jullie fans van drank te voorzien.
  • Locatie? Ontmoetingscentrum COR, Klarinetstraat 26, 3582 Beringen Koersel
  • Prijs : 13€ aan de kassa voor volwassenen, 6€ voor kids vanaf 6 jaar.
  • Is er parking?Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid voorzien rondom de zaal en het aansluitende kerkplein.
  • Mag ik flyers leggen? Graag horen we wat je wil promoten dus vraag dit zeker vooraf per mail naar bellydancesparkles@gmail.com aan. Indien goedgekeurd voorzien we een mooie plekje voor je. Het is niet toegestaan om persoonlijk te flyers uit te delen op ons event.
  • Hoe groot is het podium? Het podium is 8 meter breed en 6 meter diep. Het podium is toegankelijk langs 1 zijde en dat is stage right (rechts als je op het podium staat). 
  • Is er een omkleedruimte? Ja , en deze wordt gedeeld met alle deelnemers. Deze vind je onder het podium (doorheen de zaal , links achteraan de trap naar beneden (volg de pijltjes). Neem enkel het hoogst noodzakelijke mee en uit respect voor je mededanseressen (100 in totaal) graag zo compact mogelijk werken en je spulletjes na je performance weer mee de zaal in nemen.
  • Mag ik naar de show kijken? Absoluut! We hebben niet liever. Dat is ook de bedoeling van dit event. Elkaar aanmoedigen, supporteren, 1 grote community. Zonder publiek is er geen show dus voor en na je optreden graag in de zaal gaan zitten/staan, een lekker drankje en hapje nemen dat we speciaal bereiden en genieten van de andere performances.
  • Mag ik filmen/foto’s maken? Filmen en foto’s maken voor eigen gebruik en met je eigen toestel is toegestaan mits het de professionele video- en fotografen niet stoort. Er mogen geen flitsen gebruikt worden omdat we werken met een eigen videograaf en huisfotografen.

Voor performers


  • Wanneer kunnen we inschrijven? Voor de editie op 8 februari zal je kunnen inschrijven vanaf 8 september 2025 om 8u stipt per mail naar bellydancesparkles@gmail.com . Aanmeldingen voor het aangekondigde inschrijfmoment worden niet geregistreerd.
  • Ik wil mee doen! Hoe? Inschrijven kan door op de inschrijvingsdag vanaf 8u een mailtje te sturen naar bellydancesparkles@gmail.com met je naam. Jouw mail wordt samen met alle anderen verwerkt. Je krijgt van ons (indien je geselecteerd wordt) in oktober een mailtje terug met de deadlines voor het aanleveren van je muziek, omschrijving van je performance etc…
  • Opgelet! Inschrijvingen én informatieve vragen op andere kanalen worden niet geregistreerd. Opgelet, het betekent niet dat als je inschrijft om 8u je zeker bent van je plekje! Nadat alle mails verwerkt werden, zal je een mailtje ontvangen met info of je erbij bent, en alle praktische informatie.
  • Wat kost het? Performers betalen 10€/p.p. per deelname.
  • Ik heb een mailtje ontvangen dat ik erbij ben maar ben vergeten op tijd te betalen. De deadline voor betaling voor Bellydance Sparkles Show 8 februari 2026 is 8 november 2025, zoals ook gecommuniceerd zal worden in de bevestigingsmails. Deze dient nageleefd te worden. Te laat betalen betekent dat de dames in de wachtrij gecontacteerd worden.
  • Ik heb een mailtje ontvangen dat ik op de wachtlijst sta. Onze Open Stage is zo populair er telkens veel meer inschrijvingen zijn dan beschikbare plekjes. Om iedereen een eerlijke kans te geven worden het aantal optreedplekjes per danseres beperkt. (zie hieronder) Zo worden er meer danseressen meteen blij gemaakt met een plaats. Ben je op de wachtlijst terecht gekomen? No worries! De kans is nog steeds groot dat je de komende maanden een bevestiging krijgt van je deelname, we hanteren strikt de deadlines. Als mensen die wel een bevestigingsmail gekregen hebben, de betalingstermijnen niet respecteren, gaat dat plekje naar de eerste persoon op de wachtlijst.
  • Ik ben verhinderd op het inschrijfmoment, mag iemand anders mijn inschrijving voltooien? Het is toegestaan dat iemand anders jouw inschrijving doet.
  • Hoe lang mag ik optreden? Er is een tijdslimiet van max. 4 min. per optreedplek.
  • Mag ik mij inschrijven voor meerdere optreedplekjes van 4 minuten? Dit kan! We plaatsen een eventuele tweede inschrijving zowiezo op de wachtlijst. Denk eraan, het is niet omdat je gemaild hebt dat je ook zeker kan optreden. Alles hangt af van het aantal inschrijvingen. We streven ernaar om een divers programma samen te stellen en zoveel mogelijk danseressen blij te maken met een optreedplekje. Dat wil zeggen dat indien je jezelf voor meerdere plekjes inschrijft , het géén garantie is dat je een plekje krijgt. En absoluut geen garantie dat je meerdere plekjes toegewezen zal krijgen. Weet dat wij het beste voor hebben met iedereen en dat wij niemand willen benadelen, het is in het belang van het grotere plaatje. Uiteraard geven wij geen voorrang aan bepaalde personen, dansgroepen of scholen: iedereen wordt gelijk behandeld. De organisatie behoudt het recht om een selectie te maken uit de inschrijvingen.
  • Oops! Ik ben te laat met mijn betaling, is mijn optreedplekje nog verzekerd? Sorry, onze deadlines zijn strikt en worden meteen in je bevestigingsmail vermeld. Indien je te laat betaalt, wordt je optreedplekje geannuleerd en doorgegeven aan de eerste persoon op de wachtlijst. Natuurlijk kan je altijd informeren of het nog mogelijk is om je optreedplekje te behouden en na overleg met de organisatie alsnog betalen, maar kans is groot dat jij nu de laatste persoon op de wachtlijst bent en dat je niet meer verzekerd bent van een optreedplekje. Tijdig betalen is dus key!
  • Ik wil mijn optreden annuleren, wat nu? Mag ik mijn optreedplekje doorgeven? Optreedplekjes zijn niet onderling uitwisselbaar. We werken met een wachtlijst. Komt er een plekje vrij beslist de organisatie om dit geannuleerd optreedplekje toe te kennen aan de eerste persoon op die wachtlijst. 
  • Krijg ik mijn geld terug? De alreeds betaalde inschrijfgelden worden tot 1 maand voor het Open Stage terug betaald, min 5€ administratiekosten. Bij een annullatie die minder dan 1 maand vooraf gebeurd, worden er geen inschrijvingsgelden terugbetaald.